כל מה שאתם צריכים לדעת על פיקוח בנייה

מיהו מפקח הבנייה?


ניהול של פרויקט בנייה היא עניין מורכב לכל הדעות. בפרויקט בנייה מעורבת כמות גדולה של אנשי מקצוע, גורמים מלמעלה והמון המון בירוקרטיה. ולכן, יזמים רבים מחליטים להיעזר בחברות פיקוח בנייה, שיוודאו שהעבודה נעשית על הצד הטוב ביותר. מפקח הבנייה בסופו של דבר הוא איש המקצוע אשר אחראי על פרויקט הבנייה שעומד על הפרק מתחילתו ועד סופו. מפקח הבנייה יסייע למנהל הפרויקט לבחור את אנשי המקצוע המתאימים במרכז, יתייעץ עם האדריכל על שלל קשיים שעומדים על הפרק, יארגן לוחות זמנים, ייצור מסגרת תקציב וכשהעבודה מתחילה – גם כמובן יוודא את עבודת הגורמים בשטח.

איך בוחרים חברה לפיקוח בנייה?


כמו בבחירה של כל איש מקצוע, גם כשמדובר בבחירת מפקח בנייה, אנשים רבים מסתבכים בביצוע ההחלטה הטובה ביותר. חשוב לדעת שבאינטרנט תוכלו למצוא מגוון עשיר של חברות פיקוח בנייה שיותר מישמחו לכם לעזור – החל מבאינדקסים כמו מידרג והמקצוענים ועד לרשתות החברתיות ומנועי החיפוש. כשאתם מתלבטים בין חברות הפיקוח השונות חשוב שתוודאו שמפקח הבנייה שעומד על הפרק התנסה בעבר בפרויקטים אשר דומים בתחומם לפרויקט האישי שלכם. יתרה מכך, על מנת להבטיח את העבודה הטובה ביותר, חשוב שיהיה מדובר באדם אדיב, נעים הליכות וחכם, שיידע להתנהל מול העובדים בשטח בצורה אסרטיבית, אבל לא מעוררת סלידה.

חשוב לדעת שאין כיום הסמכה פורמלית רשמית שניתן להתבסס עליה בבחירת מפקח בנייה ולכן ניסיון, הוא כנראה גורם המפתח לביצוע הבחירה הנכונה ביותר.

האם ישנה מחויבות להעסיק חברה לפיקוח בנייה?


בשורה התחתונה, התשובה היא לא. כיום אין תקנה בחוק שמחייבת העסקה של מפקח בנייה. עם זאת, בפועל יש יתרון משמעותי בהעסקה של המפקח נוכח פוטנציאל החיסכון המשמעותי. בסופו של דבר, לאנשי המקצוע יש אינטרסים אישיים שנוגעים להם בעבודה, כאשר המרכזיים בהם הם חיסכון בזמן ובעלות חומרי הגלם. מפקח הבנייה כחלק מעבודתו מוודא את עבודת אנשי המקצוע, מייצג את מנהל הפרויקט מולם ולבסוף – מבטיח שהעבודה נעשית כנדרש.

ולכן, פרויקט שלא ייעזר בחברה לפיקוח בנייה אמנם יהיה זול יותר, אבל צפוי לסבול מיותר לקויות ובטווח הארוך, כנראה להבטיח חורים בכיסים.

כמה עולה שירות של מפקח בנייה?


תמחור עבודת חברת פיקוח הבנייה נקבעת באחד משני אופנים – פר פרויקט, או בתשלום חודשי. כשמדובר בתמחור פרויקטלי, המחיר עומד על 1-2% מעלות הפרויקט בליווי בשלב טרום הבנייה ו-2-6% מעלות הפרויקט בליווי מהלך הבנייה. כשמדובר בתמחור חודשי, המחיר עומד על 5000-8000 ש"ח לחודש כשמדובר בפרויקטים סטנדרטיים ולעיתים המחיר עולה עד ל-12000 ש"ח עבור פרויקטים מורכבים יותר.

פיקוח בנייה
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp

מחפשים לקנות קישורים לאתר שלכם?

VamosLink

קישורים שעושים את ההבדל!

לפרטים נוספים
לחצו על הבנאר!
תוכן עניינים
מורנו לוי
מורנו לוי

מורנו לוי בעל חברת מורנו ובניו שיפוצים מנגיש לכם מאמרים איכותיים שיעזרו לכם לשפר את הידע בעולם הבינוי, השיפוץ והקבלנות. אנו מאמנים שלקוחות המודעים לתחום, יוכלו לזהות ולמנוע תקלות או ליקוים ולעלות על כך בהקדם!

אולי יעניין אותך גם
האתר שלך עומד להמריא!

השאירו פרטים ונדבר